Doppel

A sorozat elkészítésekor végig az munkált bennem, hogy egy képen belül láttassam a szereplő személyiségének kettősségét, a láthatót és a rejtőzőt, a kívülre és a belülre vetülőt. Néha ez a kétféle hatás egymással teljesen ellentétesen mozdul, néha viszont a mimikák, torzulásokszinte megegyezők, ami bizonyos szempontból még félelmetesebb. A képeken a sárga szín a nappalt, a kék az éjszakát, míg a fénykörök az álom/emlékbuborékokat szimbolizálják. A képek minimális utómunkával, hosszú záridővel, vakuk és természetes fény ötvözésével készültek.

"Bőröd csak így lesz üde dunna"

Az aktfotók egy részét Varga Melinda 2023-ban, magyar és német nyelven megjelent, Hullócsillagok buknak alá a tóba című verseskötete inspirálta. A fotókat a könyvvel együtt a Zsimbi Galériában mutatták be, a kiállítás kurátora Abafáy-Deák Csillag volt. Az esten köszöntőt mondott Böszörményi Zoltán, a kötet szerkesztője, zongorán közreműködött Binder Károly.

Éjjeli ház, nappali ház

Bár nem a karantén kapcsán indult, végül is a bezártság fázisainak megörökítése lett a központi témája az Éjjeli ház, nappali ház című sorozatnak. A házban egy férfi és egy nő lakozik, akik az éjjeleket és nappalokat más és más szemszögből látják, élik, játsszák. Az éjszaka – aminek egyik darabja a kanapé is – az álmok világa. A sötétben minden dolog, és így a női test is felszabadulhat, akár szárnyalhat, nem vonatkoznak rá a valóság unalmas, nappali szabályai.

Finomságok

A süteményeknek lelkük van, természetesen a készítőjük sütötte bele a sajátját. Így hát a süteményfotósnak is oda kell tennie magát, ha a készételt nem csak mutatósan és tökéletesen, de a benne megbúvó töltelékkel együtt szeretné ábrázolni. A portrékhoz hasonlóan egy jó ételfotó is lehet a lélek tükre, csak épp nem a modellt, hanem a (két) alkotót hivatott megpillantatni.

ART PORTRÉK

Mit és hogyan nem csinált még meg senki az arccal, a testtel a fotózás terén? Milyen ismert vagy épp sosem használt eszközök, tárgyak, kellékek hozhatnak új nézőpontot a portréfényképezésben? A – jobb híján – művészinek hívott végeredmény mégiscsak az emberre (szemre, arcra, hajra stb.) fókuszál, tehát nem tudja önmagát meghaladni, de arra mindenképpen képesnek bizonyul(hat), hogy benne megismerjük a kép alkotóját, annak gondolkodásmódját, esetleg humorát. A képbe a modell fizimiskáján kívül ő ugyanis szívét-lelkét is beleteszi.